Καλωσορίζω όλους τους μαθητές-αναγνώστες αυτού του ιστοχώρου και πιστεύω το υλικό που περιέχεται μέσα σε αυτόν
- και που συνεχώς θα εμπλουτίζεται - να σας φανεί χρήσιμο στο ξεκίνημά σας στον κόσμο των υπολογιστών...

Μαθήματα Α

ΜΑΘΗΜΑ 1: Βασικές έννοιες πληροφορικής
Στόχοι μαθήματος 
Αφού μελετήσετε το παρακάτω μάθημα θα πρέπει να είσαστε σε θέση: 
  • να περιγράφετε τις έννοιες δεδομένα και πληροφορία 
  • να δίνετε παραδείγματα δεδομένων, πληροφοριών και επεξεργασίας δεδομένων 
  • να αναγνωρίζετε τη διαφορά μεταξύ δεδομένων και πληροφοριών 
  • να περιγράφετε τον κύκλο επεξεργασίας των δεδομένων
Κατεβάστε το μάθημα
Δείτε το Βιβλίο

Δείτε το παρακάτω Υλικό 
Κύκλος Επεξεργασίας Δεδομένων1
Κύκλος Επεξεργασίας Δεδομένων2
Εννοιολογικός Χάρτης

ΜΑΘΗΜΑ 2: Το υλικό μέρος του υπολογιστή
Στόχοι μαθήματος 
Αφού μελετήσετε το παρακάτω μάθημα θα πρέπει να είσαστε σε θέση: 
  • να αναγνωρίζετε την κεντρική μονάδα του υπολογιστικού συστήματος
  • να χαρακτηρίζετε μια συσκευή σαν μονάδα εισόδου ή εξόδου
  • να περιγράφετε σύντομα τις κυριότερες περιφερειακές συσκευές 
  • να ονομάζετε τα κυριότερα μέσα αποθήκευσης
Κατεβάστε το μάθημα
Δείτε το Βιβλίο
ΜΑΘΗΜΑ 3: Εισαγωγή στην επεξεργασία κειμένου με το Word
Στόχοι μαθήματος 
Μετά το τέλος της διδακτικής ενότητας θα πρέπει να είσαστε σε θέση:

  • να απαριθμείτε τα πλεονεκτήματα ενός επεξεργαστή κειμένου
  • να αναγνωρίζετε το περιβάλλον ενός επεξεργαστή κειμένου (Word)
  • να πληκτρολογείτε τα κείμενά σας
  • να αλλάζετε τον τύπο, το μέγεθος, το στυλ και το χρώμα μιας γραμματοσειράς
  • να δημιουργείτε και να στοιχίζετε παραγράφους
  • να εφαρμόζετε τις βασικές μορφοποιήσεις 
  • να εισάγετε, να στοιχίζετε εικόνες στα κείμενά σας
  • να χρησιμοποιείτε τη λειτουργία της αναίρεσης
  • να χρησιμοποιείτε την αντιγραφή, αποκοπή, επικόλληση
  • να δημιουργείτε και να διαμορφώνετε έναν πίνακα

Κάντε κλικ σε έναν από τους παρακάτω συνδέσμους για να κατεβάσετε/εκτυπώσετε το μάθημα

Δείτε το παρακάτω Υλικό 
Στοίχιση και μορφοποίηση παραγράφων

ΜΑΘΗΜΑ 4: Ζωγραφική
Στόχοι μαθήματος 
Μετά το τέλος της διδακτικής ενότητας θα πρέπει να είσαστε σε θέση:
  • να ανοίγετε τη Ζωγραφική
  • να αναγνωρίζετε το περιβάλλον της (επιλογές, πλαίσιο χρωμάτων, εργαλειοθήκη)
  • να μπορείτε να ζωγραφίζετε στην περιοχή σχεδίασης
  • να χρησιμοποιείτε έτοιμες εικόνες από το διαδίκτυο 
  • να αποθηκεύετε τη ζωγραφιά σας
  • να ανακτάτε τη ζωγραφιά σας




ΜΑΘΗΜΑ 5: Γνωριμία με το Λογισμικό του υπολογιστή
  • Πρόγραμμα 
  • Λογισμικό 
  • Κατηγορίες Λογισμικού 
  • Τι είναι Λειτουργικό σύστημα 
  • Γνωστά Λειτουργικά συστήματα 
  • Λογισμικό Εφαρμογών 
  • Ελεύθερο Λογισμικό 
Κατεβάστε το μάθημα


ΜΑΘΗΜΑ 6: Εισαγωγή στους Αλγορίθμους & στον Προγραμματισμό

  • Τι είναι πρόβλημα
  • Προβλήματα
  • Επίλυση προβλήματος
  • Ανάλυση προβλήματος
  • Διάγραμμα ροής
  • Γλώσσα προγραμματισμού
  • Τι είναι το πρόγραμμα
  • Τι καταλαβαίνει ο υπολογιστής;
  • Πως δημιουργούμε ένα πρόγραμμα
  • Δημιουργία ενός παιχνιδιού
  • Δημιουργία ενός παιχνιδιού

Κατεβάστε το μάθημα


ΜΑΘΗΜΑ 7: Γνωριμία με το Διαδίκτυο
Στόχοι μαθήματος 
Αφού μελετήσετε το παρακάτω μάθημα θα πρέπει να είσαστε σε θέση:
  • να περιγράφετε τι είναι το διαδίκτυο 
  • να ονομάζετε τις υπηρεσίες του Διαδικτύου 
  • να περιγράφετε τον παγκόσμιο ιστό και τους φυλλομετρητές
  • να περιγράφετε το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
  • να περιγράφετε τη συνομιλία και την τηλεδιάσκεψη
  • να αναγνωρίζετε τις διαφορές μεταξύ μιας ιστοσελίδας και μιας απλής σελίδας
  • να κατονομάζουν τους κινδύνους που μπορεί να εγκυμονεί η χρήση του διαδικτύου 
Κατεβάστε το μάθημα
Κατεβάστε το Γλωσσάρι

ΜΑΘΗΜΑ 8: ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ SCRATCH 

Στόχοι του μαθήματος 
  • Μετά το τέλος του μαθήματος οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση: 
  • Να αναγνωρίζουν το προγραμματιστικό περιβάλλον της γλώσσας 
  • Να εισάγουν μια έτοιμη μορφή ή να δημιουργούν μια δική τους 
  • Να επεξηγούν από την παλέτα των εντολών τις εντολές τουβλάκια, καπέλα και ρεπόρτερ 
  • Να περιγράφουν πως δημιουργείται ένα πρόγραμμα χρησιμοποιώντας τις εντολές 
Το παρακάτω μάθημα και οι οδηγοί αναφέρονται στη Scratch 1.4 και όχι στη Scratch 2
Κατεβάστε το μάθημα 
Οδηγός για αρχάριους 
Οδηγός χρήσης

Πως θα κατεβάσετε και εγκαταστήσετε τη Scratch 2;
Πατήστε στο σύνδεσμο Scratch 2
Κατεβάστε το Adobe Air και το Scratch Offline Editor πατώντας στο Windows Κατεβάστε.
Κάντε κλικ σε κάθε πρόγραμμα ξεχωριστά και εγκαταστήστε τα στον υπολογιστή σας.

Τα μαθήματα Scratch θα τα βρείτε στο Εργαστήριο Πληροφορική > SCRATCH