ΑΣΚΗΣΗ 1: ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΗΧΟΥ ΜΕ ΤΟ AUDACITY
AUDACITY
Το audacity είναι ελεύθερο λογισμικό και μπορείτε να το κατεβάσετε από το διαδίκτυο.
http://audacityteam.org
Μέσω αυτού του προγράμματος μπορείτε να επεξεργαστείτε τα τραγούδια σας και γενικά τους ήχους. Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να βρείτε οδηγίες χρήσης του audacity.
Οδηγίες1
Οδηγίες2
Για να κατεβάσετε τους mp3 ήχους ή τραγούδια από το YouTube θα χρειαστείτε κάποιον online downloader όπως
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΑΣΚΗΣΗΣ - ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ
Επιλέξτε ένα από τα παρακάτω θέματα:
1. Ηχογράφηση και επεξεργασία podcast
Θέμα: Επιλέξτε ένα θέμα που σας ενδιαφέρει, όπως ιστορία, επιστήμη, μουσική, ή ακόμα και προσωπικές ιστορίες.Εργασία: ηχογραφήστε τη φωνή σας, προσθέστε μουσική υπόκρουση και ηχητικά εφέ.
Παράδειγμα: δημιουργήστε ένα podcast για την ιστορία του κινηματογράφου προσθέτοντας ηχητικά αποσπάσματα.
2. Δημιουργία ηχητικών εφέ
Θέμα: Επιλέξτε μια σκηνή από μια ταινία, βιβλίο ή θεατρικό έργο.Εργασία: Βρείτε ή δημιουργήστε τα ηχητικά εφέ που ταιριάζουν στη σκηνή.
Παράδειγμα: Δημιουργήστε τα ηχητικά εφέ για μια σκηνή μάχης, όπως ήχους σπαθιών, εκρήξεων, αεροπλάνων, βημάτων κλπ.
Δημιουργήστε ένα σενάριο, φανταστικό ή όχι, και απομονώστε μόνο τους ήχους.
Οδηγίες
Που θα βρείτε τους ήχους;
Α' τρόπος
Θα τους ηχογραφήσετε αφού βρείτε πρώτα έναν τρόπο να τους παράγετε όπως κάνουν οι foley artists στα παρακάτω παραδείγματα
Β' τρόπος
Θα τους βρείτε στο ίντερνετ (ΥouTube) έτοιμους και θα τους κατεβάσετε στον υπολογιστή σας με κάποιον youtube downloader.
Ακούστε μερικά δείγματα sound FX.
Επίσης, πρέπει να βρείτε και κατάλληλη μουσική που θα ταιριάζει στο σενάριό σας την οποία θα χρησιμοποιήσετε στο ηχητικό που θα φτιάξετε.
Απαραίτητο είναι να ηχογραφήσετε τουλάχιστον μια πρόταση με τη δική σας φωνή.
2
Στο περιβάλλον του Audacity, θα εισάγετε τους παραπάνω ήχους σε διαφορετικά κανάλια (Αρχείο > Εισαγωγή > Ήχος). Τοποθετώντας τον κάθε ήχο στο κατάλληλο σημείο πάνω στο κανάλι και χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία του προγράμματος θα φτάσετε στο επιθυμητό αποτέλεσμα (βλέπε παρακάτω σχήμα). Στο τέλος επιλέγουμε Αρχείο > Αποθήκευση έργου και δίνουμε ως όνομα το τμήμα και το όνομά μας (π.χ. Β1_ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ)
Η συνολική διάρκεια του σεναρίου πρέπει να είναι τουλάχιστον 90 sec.
ΑΣΚΗΣΗ 2:ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ-ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Όλα ξεκινούν από μια καλή ιδέα. Πάντα όμως, ακόμη και οι πιο πρωτότυπες ιδέες διέπονται από μια δομή. Η κυριότερη, που ακολουθήθηκε κατά κόρον από το σινεμά -από τα γεννοφάσκια του- είναι αυτή των τριών πράξεων, όπως την είχε διατυπώσει ήδη ο Αριστοτέλης από την αρχαιότητα.
Το σενάριο που θα γράψετε θα έχει τρία χαρακτηριστικά:
Κίνηση - Συναισθήματα - Λόγια
Δείτε παρακάτω ένα απόσπασμα από ένα σενάριο για να καταλάβετε τη δομή του.
Μεσημέρι σε εσωτερικό χώρο καφενείου
Η Ασημίνα παρατηρεί τον Διαμαντή που πίνει κοιτώντας το κενό.
ΑΣΗΜΙΝΑ (χαιρέκακα) Έχουν δίκιο που σε λένε μεθύστακα!...(ο Διαμαντής δεν μιλάει)…Γιατί δεν πήγες με τους δικούς σου κάτω στην πόλη;.. Έφυγαν και γλίτωσαν αυτοί, …πρόκοψαν!... Μπορεί να πρόκοβες κι εσύ …
ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ (ήρεμα) M’αρέσει εδώ.
ΑΣΗΜΙΝΑ (γελώντας ειρωνικά, με έμφαση) Εδώ;.. Εδώ;… Δεν πας καλά άνθρωπέ μου! (σταματάει να γελάει) Ένα ξεροβούνι είναι με μια χούφτα ανθρώπους!..(επιτακτικά, έντονα) Όχι, πες μου! Πες μου!.. Τι έχει εδώ;…
ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ (γυρνώντας και κοιτώντας την στα μάτια με μια τρυφερή θλίψη) Έχει εσένα.
Για λίγο κοιτιούνται αμίλητοι. Η Ασημίνα πρώτη αυτή τη φορά στρέφει το βλέμμα της αλλού. Ξαφνικά νιώθει έτοιμη να καταρρεύσει κι όλα την πνίγουν - η κηλίδα αίμα στο τραπέζι, ο ήχος του ανεμιστήρα που ακούγεται όλο και πιο δυνατά, η αφόρητη ζέστη. Πιάνει το κεφάλι της με τα χέρια , δεν αντέχει άλλο. Σηκώνεται με προσπάθεια, με πρόσωπο τσακισμένο από τη λύπη και χωρίς να ρίξει ούτε βλέμμα στον Διαμαντή, βγαίνει με αργά βήματα από το καφενείο.
Οδηγίες για να ανεβάσετε την εργασία σας στο GOOGLE DRIVE
Πατήστε ΕΔΩ ώστε να μεταφερθείτε στον φάκελο AUDACITY Β ΤΑΞΗ.
1ος τρόπος
Κάντε κλικ στο αρχείο σας τμήμα_επώνυμο.aup3 και σύρετέ το μέσα στον παραπάνω φάκελο.
2ος τρόπος
Πατήστε
Μεταφόρτωση αρχείου
Επιλέξτε το αρχείο από τον φάκελο που το έχετε αποθηκεύσει
Πατήστε Άνοιγμα
ΠΡΟΣΟΧΗ
Αρχεία με όνομα διαφορετικό από το τμήμα_επώνυμο δεν θα γίνονται αποδεκτά.
Όλα ξεκινούν από μια καλή ιδέα. Πάντα όμως, ακόμη και οι πιο πρωτότυπες ιδέες διέπονται από μια δομή. Η κυριότερη, που ακολουθήθηκε κατά κόρον από το σινεμά -από τα γεννοφάσκια του- είναι αυτή των τριών πράξεων, όπως την είχε διατυπώσει ήδη ο Αριστοτέλης από την αρχαιότητα.
Το σενάριο που θα γράψετε θα έχει τρία χαρακτηριστικά:
Κίνηση - Συναισθήματα - Λόγια
Δείτε παρακάτω ένα απόσπασμα από ένα σενάριο για να καταλάβετε τη δομή του.
Μεσημέρι σε εσωτερικό χώρο καφενείου
Η Ασημίνα παρατηρεί τον Διαμαντή που πίνει κοιτώντας το κενό.
ΑΣΗΜΙΝΑ (χαιρέκακα) Έχουν δίκιο που σε λένε μεθύστακα!...(ο Διαμαντής δεν μιλάει)…Γιατί δεν πήγες με τους δικούς σου κάτω στην πόλη;.. Έφυγαν και γλίτωσαν αυτοί, …πρόκοψαν!... Μπορεί να πρόκοβες κι εσύ …
ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ (ήρεμα) M’αρέσει εδώ.
ΑΣΗΜΙΝΑ (γελώντας ειρωνικά, με έμφαση) Εδώ;.. Εδώ;… Δεν πας καλά άνθρωπέ μου! (σταματάει να γελάει) Ένα ξεροβούνι είναι με μια χούφτα ανθρώπους!..(επιτακτικά, έντονα) Όχι, πες μου! Πες μου!.. Τι έχει εδώ;…
ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ (γυρνώντας και κοιτώντας την στα μάτια με μια τρυφερή θλίψη) Έχει εσένα.
Για λίγο κοιτιούνται αμίλητοι. Η Ασημίνα πρώτη αυτή τη φορά στρέφει το βλέμμα της αλλού. Ξαφνικά νιώθει έτοιμη να καταρρεύσει κι όλα την πνίγουν - η κηλίδα αίμα στο τραπέζι, ο ήχος του ανεμιστήρα που ακούγεται όλο και πιο δυνατά, η αφόρητη ζέστη. Πιάνει το κεφάλι της με τα χέρια , δεν αντέχει άλλο. Σηκώνεται με προσπάθεια, με πρόσωπο τσακισμένο από τη λύπη και χωρίς να ρίξει ούτε βλέμμα στον Διαμαντή, βγαίνει με αργά βήματα από το καφενείο.
Κάθε ιστορία πρέπει να έχει αρχή, μέση και τέλος. Έτσι η ιστορία σας θα πρέπει να ξεκινά από κάπου και στο τέλος να μεταφέρει στον θεατή ένα μήνυμα.
Πως να γυρίσετε τη δική σας ταινία
Ταινία μικρού μήκους
Μερικές ιδέες που θα σας βοηθήσουν να αντλήσετε το θέμα σας είναι:
Ταινία μικρού μήκους
Μερικές ιδέες που θα σας βοηθήσουν να αντλήσετε το θέμα σας είναι:
- ελεύθερος χρόνος
- βία - ρατσισμός
- η άσκηση στη ζωή μας
- οι φίλοι μας
- κοινωνικά δίκτυα
- ψηφιακά αποξένωση
Η συνολική διάρκεια της ταινίας δε θα πρέπει να ξεπερνά τα 5 λεπτά. Κατά τη διάρκεια της ταινίας θα υπάρχει σε κάποια σημεία -που εσείς κρίνετε απαραίτητο- μουσική.
Δείτε τις παρακάτω ταινίες μικρού μήκους για να πάρετε μια γεύση που θα σας βοηθήσει στη δημιουργία της δική σας ταινίας.
Δείτε τις παρακάτω ταινίες μικρού μήκους για να πάρετε μια γεύση που θα σας βοηθήσει στη δημιουργία της δική σας ταινίας.
Διαφήμιση
Η διαφήμιση θα πρέπει να είναι μια ταινία μικρού μήκους διάρκειας 60 έως 90 δευτερολέπτων η οποία καλό είναι να μην αποκαλύπτει το διαφημιζόμενο προϊόν από την αρχή. Κατά τη διάρκεια της διαφήμισης θα υπάρχει σε κάποια σημεία -που εσείς κρίνετε απαραίτητο- μουσική.
Δείτε παρακάτω μερικές διαφημίσεις αυτού του είδους:
Δείτε παρακάτω μερικές διαφημίσεις αυτού του είδους:
- σοκολάτα
- αεροπορικά εισιτήρια
- olive oil
ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΤΑΙΝΙΑΣ-ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ
Όπως όλες οι ταινίες θα πρέπει να έχει τρία μέρη
- Είσοδο, όπου θα παρουσιάζεται το σχολείο, η τάξη, το είδος και ο τίτλος της ταινίας.
- Το κύριο μέρος της ταινίας
- Έξοδο, όπου θα παρουσιάζεται ο δημιουργός, οι συντελεστές, τα τραγούδια, οι πηγές σας, ο υπεύθυνος καθηγητής και το μάθημα
Και στην είσοδο και στην έξοδο θα ακουστούν οι μουσικές που έχετε επιλέξει.
Προγράμματα για να κάνετε Edit
Προγράμματα για να κάνετε Edit
ΑΣΚΗΣΗ 3: Παρουσίαση στο PowerPoint
Η παρουσίαση θα έχει 12-15 διαφάνειες.
Η 1η διαφάνεια θα έχει
- τον τίτλο
- μια φωτογραφία
- το όνομά σας
- το τμήμα
- το σχολείο σας
Οδηγίες για να φτιάξετε μια ελκυστική παρουσίαση.
Τι πρέπει να προσέξετε για να φτιάξετε μια καλή παρουσίαση
Βήμα 1:
Πρώτα απ' όλα δημιουργήστε έναν φάκελο στη επιφάνεια εργασίας σας και τοποθετήστε εκεί όλες τις εικόνες, βίντεο και ήχους που θα χρησιμοποιήσετε και φυσικά σε αυτόν το φάκελο θα αποθηκεύσετε και την παρουσίασή σας.
Βήμα 1:
Πρώτα απ' όλα δημιουργήστε έναν φάκελο στη επιφάνεια εργασίας σας και τοποθετήστε εκεί όλες τις εικόνες, βίντεο και ήχους που θα χρησιμοποιήσετε και φυσικά σε αυτόν το φάκελο θα αποθηκεύσετε και την παρουσίασή σας.
Επιλέξτε ένα κατάλληλο θέμα (template) για τις διαφάνειές σας που θα ταιριάζει στο θέμα της παρουσίασής σας.
Βήμα 3:
- Χρησιμοποιήστε μικρό και περιεκτικό κείμενο
- Μη γεμίζετε τη διαφάνεια με περισσότερες από 6-7 γραμμές
- Επιλέξτε μια γραμματοσειρά για το κύριο κείμενο και μια άλλη για τους τίτλους
- Μην χρησιμοποιείτε μέγεθος γραμματοσειράς μικρότερο από 24 σημεία
- Περιορίστε τον αριθμό των χρωμάτων σε μία διαφάνεια
- Χρησιμοποιήστε τα εφέ κίνησης και τις μεταβάσεις με φειδώ
- Χρησιμοποιήστε λίγα χρώματα για το κείμενο (όχι περισσότερα από τρία)
- Σωστή αντίθεση χρωμάτων κειμένου και φόντου
- Οι εικόνες πρέπει να είναι ευκρινείς και καθαρές
Βήμα 4:
Χρησιμοποιήστε αρχεία ήχου και βίντεο αν είναι απαραίτητο
Θέματα από τα οποία μπορείτε να διαλέξετε:
Επιστήμη
- Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη
- Νανοτεχνολογία
- Ασφάλεια στο διαδίκτυο (αγορές, ιοί, μέσα κοινωνικής δικτύωσης)
- Ο υπολογιστής στην καθημερινή μας ζωή (εργασία, εκπαίδευση, διασκέδαση, επικοινωνία)
- Ρομποτική
- Τεχνητή νοημοσύνη και μηχανική μάθηση
- Τεχνολογίες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
- Εξέλιξη και φυσική επιλογή
Τέχνη
- Η τέχνη του κινηματογράφου (Πως ξεκίνησε - Εξέλιξη - Είδη - Σημαντικές ταινίες)
- Green screen στον κινηματογράφο
- Η τέχνη της φωτογραφίας
- Είδη φωτογραφίας
Περιβάλλον
- Κλιματική αλλαγή και υπερθέρμανση του πλανήτη
- Ρύπανση του περιβάλλοντος
- Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (το τέλος του πετρελαίου)
- Λειψυδρία (τι είναι - ποια τα αποτελέσματά της - ποιες χώρες θα επηρεάσει)
Ιστορία
- Το σκληρό πρόσωπο της ανθρωπότητας (Ιστορική αναδρομή - διάφορες πτυχές)
- Σημαντικές στιγμές στην ιστορία της ανθρωπότητας
- Γιατί γίνονται οι πόλεμοι;
- Οι μεγαλύτερες αυτοκρατορίες στην ιστορία
- Παγκόσμιοι πόλεμοι
Διάφορα
- Οδηγός υγιεινής διατροφής (διατροφικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης)
- Χειραγώγηση - Διαίρει & Βασίλευε
- Το μέλλον της εργασίας (αλλαγές στα επαγγέλματα, δεξιότητες που πρέπει να έχει ο σύγχρονος άνθρωπος)
- Αλλαγές που θα επιφέρει η τεχνολογία στη ζωή του ανθρώπου τα επόμενα χρόνια
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε (ή να πάρετε ιδέες από) τα ελεύθερα θέματα (templates) από τα παρακάτω sites:
Free PowerPoint and Google Slides Templates for your Presentations
Επίσης δείτε τα παρακάτω YouTube Lessons
3 Cool Effects in PowerPoint | Morph
ΑΣΚΗΣΗ 4: ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Τα βήματα που θα ακολουθήσετε είναι:
- κατεβάστε το έγγραφο που περιέχει τις ερωτήσεις από εδώ
- ανοίξτε το έγγραφο με το word και απαντήστε στις ερωτήσεις
- αποθηκεύστε το έγγραφο σε έναν φάκελο
- μπείτε στο email σας
- πατήστε Σύνταξη ή Δημιουργία μηνύματος ->Προς ->Θέμα -> Επισύναψη αρχείων
- επισυνάψτε το αρχείο που αποθηκεύσατε
- πατήστε Αποστολή
SCRATCH
ΑΣΚΗΣΗ 2.1 Περνάω το δρόμο με ασφάλειαΣε αυτή την άσκηση θα χρησιμοποιήσετε σαν υπόβαθρο έναν δρόμο πόλης, δύο αυτοκίνητα και ένα παιδί σε αρχείο gif το οποίο μπορείτε να βρείτε εδώ.
Η ιδέα είναι η εξής: τα δύο αυτοκίνητα κινούνται το ένα αντίθετα από το άλλο και το παιδί περιμένει να περάσει τον δρόμο. Τα αυτοκίνητα σταματούν -όπως στην παραπάνω εικόνα- και το παιδί περνά το δρόμο. Όταν φτάσει στο πεζοδρόμιο τα αυτοκίνητα συνεχίζουν την κίνησή τους μέχρι που εξαφανίζονται, το παιδί σταματά πάνω στο πεζοδρόμιο και σκέφτεται το μήνυμα που βλέπετε στην παρακάτω εικόνα.
ΑΣΚΗΣΗ 2.2 Χορευτές
Σε αυτή την άσκηση θα χρησιμοποιήσετε πέντε διαφορετικά σκηνικά με διαφορετικά χρώματα, τρία τουλάχιστον αρχεία εικόνας gif από το διαδίκτυο με χορευτές, τα πέντε γράμματα από αυτά που διαθέτει η scratch για να δημιουργήσετε τη λέξη DANCE και ένα τραγούδι της αρεσκείας σας.
Το αποτέλεσμα θα πρέπει να είναι παρόμοιο με αυτό που παρουσιάζεται στο παρακάτω βίντεο
TIPS
Αντικείμενα
Τα πέντε γράμματα της λέξης DANCE θα τα βρείτε στη scratch
Τους τρεις ή περισσότερους χορευτές θα τους βρείτε στο διαδίκτυο γράφοντας στη μηχανή αναζήτησης google "dance gif"
Υπόβαθρα
Τα πέντε χρωματικά υπόβαθρα θα τα δημιουργήσετε στο σχεδιαστικό περιβάλλον της scratch. Θα πρέπει να γράψετε ένα σενάριο το οποίο θα εναλλάσει τα υπόβαθρα αφού επιλέξετε πρώτα κάτω αριστερά το Σκηνικό.
Μουσική
Στο ΥouTube θα αναζητήσετε το τραγούδι που θέλετε και θα το κατεβάσετε στον υπολογιστή σας. Τρόπους για να κατεβάσετε βίντεο/τραγούδια από το YouTube θα βρείτε εδώ. Για να εισάγετε τη μουσική στη Scratch επιλέξτε την καρτελα Ήχοι πατήστε πάνω στον φάκελο και μεταφορτώστε τη μουσική. Μπορείτε να αφήσετε μόνο 1,5 λεπτό από όλο το κομμάτι κάνοντας χρήση της Επεξεργασίας. Με τη χρήση της κατάλληλης εντολής η μουσική θα ξεκινήσει στην αρχή του προγράμματος.
Πως πέφτει ένα γράμμα;
Με την εντολή Πήγαινε αργά για...
Το γράμμα πέφτει κάθετα που σημαίνει οτι η συντεταγμένη χ δεν αλλάζει αλλά παραμένει η ίδια για κάθε γράμμα. Καλό θα είναι το πρώτο γράμμα να έχει ως χ το -200 και τα υπόλοιπα ανά 100. Το y είναι αυτό που μεταβάλλεται και καλό είναι να ξεκινά από το 100 και να πηγαίνει στο -130.
Πως ένα γράμμα αναπηδά στο κάτω μέρος της σκηνής;
Βάζοντας σε μια επαναληπτική διαδικασία δύο φορές το Πήγαινε αργά για...
Η ταλάντωση του κάθε γράμματος καλό θα είναι να γίνεται μεταξύ των τιμών -130 και -100.
Πως θα καθορίσετε τη σειρά στην εμφάνιση των χορευτών;
Χρησιμοποιώντας την εντολή Μετάδωσε μήνυμα για να καλέσετε τον επόμενο χορευτή και
την εντολή Όταν λάβω το μήνυμα για να ενεργοποιηθεί ο επόμενος, αυτός δηλ που καλείται.
Στο περιβάλλον της Scratch πατήστε Σκηνικό -> Υπόβαθρο και δημιουργείστε ένα λαβύρινθο παρόμοιο με τον παρακάτω.
Βρείτε από το διαδίκτυο 12 αντικείμενα (έχω επιλέξει φρούτα) και αφού τα αποθηκεύσετε σε ένα φάκελο να τα εισάγετε ένα-ένα σαν Μορφές στη Scratch. Επίσης, βρείτε και ένα πλασματάκι ή σχεδιάστε ένα (π.χ μια φατσούλα), το οποίο θα θέσετε σε κίνηση μέσα στο λαβύρινθο (έχω επιλέξει έναν καρχαρία από τη Scratch).
Τοποθετήστε τα σε διάφορες θέσεις μέσα στο λαβύρινθο όπως βλέπετε παρακάτω.
ΚΙΝΗΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟ
Αν το πλασματάκι που θα διαλέξετε δεν έχει συμμετρία (όπως ο καρχαρίας) θα πρέπει με τη βοήθεια της ζωγραφικής να φτιάξετε συνολικά 4 ενδυμασίες, μια για κάθε κατεύθυνση κίνησης. Αν το πλασματάκι για παράδειγμα είναι μια φατσούλα δε θα χρειαστεί.
Για να το κινήσετε με τα βελάκια θα πρέπει να επιλέξετε τη μορφή του και στα Σενάρια να δημιουργήσετε για κάθε κατεύθυνση κάτι αντίστοιχο με το παρακάτω
Όμως το πλασματάκι (καρχαρίας) όταν αγγίζει τα χωρίσματα του λαβύρινθου θα πρέπει να οπισθοχωρεί (δε θα πρέπει να περνά μέσα απο αυτά). Γράψτε στα Σενάρια έναν παρόμοιο κώδικα με τον παρακάτω
Καθώς το πλασματάκι κινείται μέσα στο λαβύρινθο συναντά τα αντικείμενα (φρούτα) που έχετε τοποθετήσει διάσπαρτα στους διαδρόμους του. Θα πρέπει να εμφανίζεται μια ερώτηση, διαφορετική για κάθε αντικείμενο, που ο χρήστης καλείται να απαντήσει. Βρείτε 12 ερωτήσεις (μια για κάθε αντικείμενο) με τις απαντήσεις τους (να είναι μονολεκτικές) και επιλέγοντας κάθε μια μορφή (κάθε φρούτο), στα Σενάρια δημιουργείστε έναν παρόμοιο κώδικα με τον παρακάτω
Τι έχετε κάνει μέχρι τώρα;
Ελέγχετε με τα βελάκια την κίνηση του πλάσματος (καρχαρία) μέσα στο λαβύρινθο.
Κάθε φορά που το πλάσμα συναντά ένα αντικείμενο εμφανίζεται μια ερώτηση την οποία θα πρέπει ο χρήστης να απαντήσει για να συνεχίσει παρακάτω. Το παιχνίδι τελειώνει όταν θα περάσετε απ' όλα τα αντικείμενα.
Για να εισάγετε σκορ στο παιχνίδι πρέπει να χρησιμοποιήσετε μια μεταβλητή την score. Επίσης για να δώσετε τη δυνατότητα στο παιχνίδι να τελειώσει, αφού περάσετε και από τα 12 φρούτα, θα χρησιμοποιήσετε μια άλλη μεταβλητή τα φρούτα.
Θα κάνετε δύο τροποποιήσεις στα σενάρια του παιχνιδιού.
Δείτε την 1η αλλαγή στο σενάριο του πλάσματος (καρχαρίας).
Η εντολή όρισε το score σε 0, δίνει αρχική τιμή στο score το 0.
Δείτε την 2η αλλαγή στο σενάριο του κάθε φρούτου.
Η εντολή άλλαξε score κατά 10, προσθέτει στην τιμή του score το 10.