Καλωσορίζω όλους τους μαθητές-αναγνώστες αυτού του ιστοχώρου και πιστεύω το υλικό που περιέχεται μέσα σε αυτόν
- και που συνεχώς θα εμπλουτίζεται - να σας φανεί χρήσιμο στο ξεκίνημά σας στον κόσμο των υπολογιστών...

Ασκήσεις Α

ΑΣΚΗΣΗ 1: Κύκλος επεξεργασίας δεδομένων
Στόχος αυτών των δραστηριοτήτων είναι να αναγνωρίσετε τη διαφορά ανάμεσα στις έννοιες "δεδομένα" και "πληροφορία" και να κατανοήσετε πώς παράγεται πληροφορία από την επεξεργασία κατάλληλων δεδομένων.
Θα επιλέξετε μια από τις παρακάτω δραστηριότητες, θα την πραγματοποιήσετε σε έναν επεξεργαστή κειμένου (π.χ. Word) και θα την ανεβάσετε στο eclass.sch.gr στις Εργασίες > ΘΕΩΡΙΑ ΑΣΚΗΣΗ 1 
Δραστηριότητα 1
Η εργασία σας θα μοιάζει με την παρακάτω (κάντε κλικ πάνω στην εικόνα για μεγέθυνση)














Δραστηριότητα 2
Η εργασία σας θα μοιάζει με την παρακάτω (κάντε κλικ πάνω στην εικόνα για μεγέθυνση)














Δραστηριότητα 3
Η εργασία σας θα μοιάζει με την παρακάτω (κάντε κλικ πάνω στην εικόνα για μεγέθυνση)












ΑΣΚΗΣΗ 2: Βιογραφικό
Τα βήματα που θα ακολουθήσετε είναι:
  • κατεβάστε το έγγραφο που περιέχει το Βιογραφικό από εδώ
  • ανοίξτε το έγγραφο με το word και συμπληρώστε τα κενά
  • αποθηκεύστε το έγγραφο σε έναν φάκελο (π.χ στην επιφάνεια εργασίας) με όνομα το επώνυμό σας
  • μπείτε με τους κωδικούς σας στο eclass.sch.gr 
  • από το μάθημα Α ΤΑΞΗ: Πληροφορική, επιλέξτε τις Εργασίες > ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
  • ανεβάστε το αρχείο σας

ΑΣΚΗΣΗ 3: Ζωγραφική-Φάρμα
Τα βήματα που θα ακολουθήσετε είναι:

  • Ανοίξτε τη Ζωγραφική
  • Σχεδιάστε ένα αγροτόσπιτο όπως φαίνεται στην εικόνα παρακάτω



  • Αποθηκεύστε την ζωγραφιά σας στην επιφάνεια εργασίας σαν αρχείο PNG ή JPG δίνοντάς του ένα όνομα
  • μπείτε στο email σας
  • πατήστε Σύνταξη (στο gmail) Δημιουργία μηνύματος (στο Yahoo) ->Προς ->Θέμα -> Επισύναψη αρχείων
  • επισυνάψτε το αρχείο με τη ζωγραφιά σας 
  • πατήστε Αποστολή 
Σημείωση: Στο Προς εισάγετε τη διεύθυνση nikolaspapado@gmail.com, και στο Θέμα το επώνυμό σας με κεφαλαία και τη λέξη ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ


ΑΣΚΗΣΗ 4: Ζωγραφική-Το δωμάτιό μου
Τα βήματα που θα ακολουθήσετε είναι:
  • Ανοίξτε τη Ζωγραφική
  • Σχεδιάστε το δωμάτιό σας όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και έτοιμες εικόνες από το διαδίκτυο.

  • Αποθηκεύστε την ζωγραφιά σας στην επιφάνεια εργασίας σαν αρχείο PNG ή JPG δίνοντάς του ένα όνομα π.χ ΔΩΜΑΤΙΟ
  • μπείτε στο email σας
  • πατήστε Σύνταξη (στο gmail) Δημιουργία μηνύματος (στο Yahoo) ->Προς ->Θέμα -> Επισύναψη αρχείων
  • επισυνάψτε το αρχείο ΔΩΜΑΤΙΟ 
  • πατήστε Αποστολή 
Σημείωση: Στο Προς εισάγετε τη διεύθυνση nikolaspapado@gmail.com, και στο Θέμα το επώνυμό σας με κεφαλαία και τη λέξη ΑΣΚΗΣΗ4


ΑΣΚΗΣΗ 5: Επαναληπτικές ασκήσεις
Τα βήματα που θα ακολουθήσετε είναι:
  • κατεβάστε το αρχείο που περιέχει τις ερωτήσεις από εδώ
  • ανοίξτε το με το PowerPoint 2007 και απαντήστε στις ερωτήσεις
  • αποθηκεύστε το έγγραφο σε έναν φάκελο με όνομα "ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ"
  • μπείτε στο email σας
  • πατήστε Σύνταξη (στο gmail) Δημιουργία μηνύματος (στο Yahoo) ->Προς ->Θέμα -> Επισύναψη αρχείων
  • επισυνάψτε το αρχείο "ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
  • πατήστε Αποστολή 
Σημείωση: Στο Προς εισάγετε τη διεύθυνση nikolaspapado@gmail.com, και στο Θέμα το επώνυμό σας με κεφαλαία και τη λέξη ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ


ΑΣΚΗΣΗ 6: Άρθρο για την ηλεκτρονική εφημερίδα
Είσαστε δημοσιογράφοι στη μηνιαία σχολική εφημερίδα και πρέπει να εκδόσετε το 1ο φύλλο του επόμενου μήνα. Για το λόγο αυτό θα πρέπει μαζί με τους συνεργάτες σας να βρείτε το όνομα της εφημερίδας και να γράψετε τα άρθρα που χρειάζονται γι' αυτό το σκοπό.
Η εφημερίδα αποτελείται από 4 σελίδες και κάθε σελίδα θα πρέπει να έχει μια συγκεκριμένη θεματολογία. Ενδεικτικά:
  • η 1η σελίδα θα αναφέρεται σε σχολικά θέματα που αφορούν τους μαθητές 
  • η 2η θα μιλά για τις τέχνες (μουσική, θέατρο, κινηματογράφος, φωτογραφία)
  • η 3η για τον αθλητισμό και 
  • η 4η θα ασχολείται με κοινωνιολογικά θέματα (οικονομία, ανεργία, ρατσισμός κ.α.)
  Παρακάτω δίνεται ένα παράδειγμα της 1ης σελίδας μιας τέτοιας εφημερίδας που ως στόχο έχει να σας βοηθήσει στη δημιουργία της δικής σας.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!
Κατεβάστε το αρχείο 


ΑΣΚΗΣΗ 7: Ερωτήσεις στο μάθημα "Λογισμικό Υπολογιστή"
Τα βήματα που θα ακολουθήσετε είναι:
  • κατεβάστε το έγγραφο που περιέχει τις ερωτήσεις από εδώ
  • ανοίξτε το έγγραφο με το word και απαντήστε στις ερωτήσεις
  • αποθηκεύστε το έγγραφο σε έναν φάκελο
  • μπείτε στο email σας
  • πατήστε Σύνταξη (στο gmail) Δημιουργία μηνύματος (στο Yahoo) ->Προς ->Θέμα -> Επισύναψη αρχείων
  • επισυνάψτε το αρχείο που αποθηκεύσατε
  • πατήστε Αποστολή 
 
ΑΣΚΗΣΗ 8: Ερωτήσεις στο μάθημα "Διαδίκτυο"
Τα βήματα που θα ακολουθήσετε είναι:
  • κατεβάστε το έγγραφο που περιέχει τις ερωτήσεις από εδώ
  • ανοίξτε το έγγραφο με το word και απαντήστε στις ερωτήσεις
  • αποθηκεύστε το έγγραφο σε έναν φάκελο
  • μπείτε στο email σας
  • πατήστε Σύνταξη ή Δημιουργία μηνύματος  ->Προς ->Θέμα -> Επισύναψη αρχείων
  • επισυνάψτε το αρχείο που αποθηκεύσατε
  • πατήστε Αποστολή 


ΑΣΚΗΣΗ 9: Παρουσίαση στο PowerPoint
Η παρουσίαση θα έχει 12-15 διαφάνειες. 
Η 1η διαφάνεια θα έχει τον τίτλο, μια φωτογραφία, το όνομά σας, το τμήμα και το σχολείο σας.

Τι πρέπει να προσέξετε για να φτιάξετε μια καλή παρουσίαση 
Βήμα 1:
Πρώτα απ' όλα δημιουργήστε έναν φάκελο στη επιφάνεια εργασίας σας και τοποθετήστε εκεί όλες τις εικόνες, βίντεο και ήχους που θα χρησιμοποιήσετε και φυσικά σε αυτόν το φάκελο θα αποθηκεύσετε και την παρουσίασή σας.

Βήμα 2:
Επιλέξτε ένα κατάλληλο θέμα (template) για τις διαφάνειές σας που θα ταιριάζει στο θέμα της παρουσίασής σας. 

Βήμα 3:
  • Χρησιμοποιήστε μικρό και περιεκτικό κείμενο 
  • Μη γεμίζετε τη διαφάνεια με περισσότερες από 6-7 γραμμές
  • Επιλέξτε μια γραμματοσειρά για το κύριο κείμενο και μια άλλη για τους τίτλους
  • Μην χρησιμοποιείτε μέγεθος γραμματοσειράς μικρότερο από 24 σημεία
  • Περιορίστε τον αριθμό των χρωμάτων σε μία διαφάνεια
  • Χρησιμοποιήστε τα εφέ κίνησης και τις μεταβάσεις με φειδώ
  • Χρησιμοποιήστε λίγα χρώματα για το κείμενο (όχι περισσότερα από τρία)
  • Σωστή αντίθεση χρωμάτων κειμένου και φόντου
  • Οι εικόνες πρέπει να είναι ευκρινείς και καθαρές

Βήμα 4:
Χρησιμοποιήστε αρχεία ήχου και βίντεο αν είναι απαραίτητο

Θέματα από τα οποία μπορείτε να διαλέξετε:

Επιστήμη
  1. Επιστήμη και ψευδοεπιστήμη 
  2. Νανοτεχνολογία 
  3. Ασφάλεια στο διαδίκτυο (αγορές, ιοί, μέσα κοινωνικής δικτύωσης)
  4. Ο υπολογιστής στην καθημερινή μας ζωή (εργασία, εκπαίδευση, διασκέδαση, επικοινωνία)
  5. Ρομποτική
  6. Τεχνητή νοημοσύνη και μηχανική μάθηση
  7. Τεχνολογίες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
  8. Εξέλιξη και φυσική επιλογή
Τέχνη
  1. Η τέχνη του κινηματογράφου (Πως ξεκίνησε - Εξέλιξη - Είδη - Σημαντικές ταινίες)
  2. Green screen στον κινηματογράφο
  3. Η τέχνη της φωτογραφίας
  4. Είδη φωτογραφίας
Περιβάλλον
  1. Κλιματική αλλαγή και υπερθέρμανση του πλανήτη
  2. Ρύπανση του περιβάλλοντος
  3. Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (το τέλος του πετρελαίου)
  4. Λειψυδρία (τι είναι - ποια τα αποτελέσματά της - ποιες χώρες θα επηρεάσει)
Ιστορία
  1. Το σκληρό πρόσωπο της ανθρωπότητας (Ιστορική αναδρομή - διάφορες πτυχές)
  2. Σημαντικές στιγμές στην ιστορία της ανθρωπότητας
  3. Γιατί γίνονται οι πόλεμοι;
  4. Οι μεγαλύτερες αυτοκρατορίες στην ιστορία
  5. Παγκόσμιοι πόλεμοι
Διάφορα
  1. Οδηγός υγιεινής διατροφής (διατροφικές διαφορές μεταξύ Ανατολής και Δύσης)
  2. Χειραγώγηση - Διαίρει & Βασίλευε
  3. Το μέλλον της εργασίας (αλλαγές στα επαγγέλματα, δεξιότητες που πρέπει να έχει ο σύγχρονος άνθρωπος)
  4. Αλλαγές που θα επιφέρει η τεχνολογία στη ζωή του ανθρώπου τα επόμενα χρόνια

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε (ή να πάρετε ιδέες από) τα ελεύθερα θέματα (templates) από τα παρακάτω sites:  

ALLPPT

Free PowerPoint and Google Slides Templates for your Presentations

Επίσης δείτε τα παρακάτω YouTube Lessons 



SCRATCH
ΑΣΚΗΣΗ 1.1 Kίνηση μέσα στην πόλη
Σε αυτή την άσκηση μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ως Σκηνικό ένα από τα σκηνικά της Scratch που απεικονίζει ένα δρόμο μέσα στην πόλη. Ως αντικείμενα θα εισάγεται δύο αυτοκίνητα από την βιβλιοθήκη της Scratch και δύο ανθρώπους με μορφή κινούμενων (animated) gif εικόνων.
Η ιδέα είναι η εξής: μόλις πατηθεί το πράσινο σημαιάκι τα δύο αυτοκίνητα θα αρχίσουν να κινούνται στο δρόμο δεξιά-αριστερά και οι άνθρωποι θα κινούνται στο πεζοδρόμιο. 




ΑΣΚΗΣΗ 1.2 Δημιουργία μορφής-ενδυμασίας
Στο περιβάλλον της Scratch με το πινέλο σχεδιάστε μια φιγούρα σαν την παρακάτω. Η Scratch της δίνει το όνομα Αντικείμενο1 -> Ενδυμασία1. Αν θέλετε μπορείτε να αλλάξετε το όνομα και στα δύο. Στην παρακάτω ενδυμασία έδωσα το όνομα chinese1. 
Επιλέξτε την καρτέλα Ενδυμασίες, κάντε δεξί κλικ στην ενδυμασία1 και πατήστε διπλασιασμός. Αλλάξτε στην ενδυμασία2 αυτό που επιθυμείτε. Εγώ άλλαξα τα μάτια και το στόμα
Έχουμε πλέον δύο Ενδυμασίες αλλά μπορείτε στη δική σας φιγούρα να προσθέσετε όσες θέλετε.

Ο σκοπός της άσκησης είναι να ενεργοποιήσετε το αντικείμενο που φτιάξατε με τις κατάλληλες εντολές (Βλέπε Scratch->Μάθημα2).  


ΑΣΚΗΣΗ 1.3 Αντίστροφη μέτρηση
Σε αυτήν την άσκηση θα εμφανίσετε τους αριθμούς από το 10 ως το 1 ενώ ταυτόχρονα θα ακούγεται ο κάθε αριθμός. Τους αριθμούς θα τους ηχογραφήσετε με τη φωνή σας σε ένα  αρχείο. Η ηχογράφηση μπορεί να γίνει μέσα στο περιβάλλον της Scratch με ένα μικρόφωνο (το laptop έχει ενσωματωμένο μικρόφωνο) ή με το κινητό σας. Στη δεύτερη περίπτωση πρέπει να μεταφέρετε το αρχείο ήχου από το κινητό σας στον υπολογιστή και να το ανοίξετε από την καρτέλα ήχοι της  Scratch. Στο τέλος, μετά την εμφάνιση του 1 θα ακούγεται ο ήχος και η εικόνα της ανάφλεξης όπως στο παρακάτω παράδειγμα.





ΑΣΚΗΣΗ 1.4 Falling Letters

Σε αυτή την άσκηση θα χρησιμοποιήσετε σαν υπόβαθρο ένα συμπαγές χρώμα (π.χ πορτοκαλί) και γράμματα από τη βιβλιοθήκη της Scratch (κάθε γράμμα είναι ένα αντικείμενο) τα οποία θα σχηματίζουν μια λέξη (π.χ ABOVE).


Η ιδέα είναι η εξής: μόλις πατηθεί το ποντίκι, το κάθε γράμμα θα πέφτει το ένα μετά το άλλο με κάποια μικρή καθυστέρηση και θα σταματά στην κάτω μεριά της σκηνής. Μόλις θα ξεκινά η πτώση του γράμματος θα ακούγεται κ ένας ήχος, διαφορετικός για κάθε γράμμα.


Στο τέλος θα γράμματα θα εξαφανίζονται ένα-ένα.


ΑΣΚΗΣΗ 1.5 Κίνηση αντικειμένου σε λαβύρινθο
Σε αυτή την άσκηση θα χρησιμοποιήσετε σαν Σκηνικό ένα λαβύρινθο τον οποίο θα φτιάξετε στη ζωγραφική της Scratch (βλέπε παρακάτω). Επίσης θα εισάγεται ένα νέο αντικείμενο από τη βιβλιοθήκη της Scratch, για παράδειγμα ένα σκαθάρι.

Η ιδέα είναι η εξής: μόλις πατηθεί το πράσινο σημαιάκι θα μετακινήσετε το σκαθάρι με τα βελάκια από το σημείο εκκίνησης (πάνω αριστερά) προς το πράσινο κουμπί (κάτω δεξιά).
Μόλις το σκαθάρι το ακουμπήσει θα πει "Κέρδισες!".